12 28,2022

ISPRAVAN TLAK U GUMAMA

Ispravan tlak u gumama presudan je za sigurnu i udobnu vožnju. Najbolje radne značajke gume možete iskoristiti samo kada ona može osigurati dovoljnu stabilnost i opteretivost. Zbog toga je važan ispravan tlak u gumama.

Vredestein Tyre Academy 1. epizoda: Tlak u gumama

 

Nizak tlak u gumama smanjuje stabilnost, povećava trošenje i uzrokuje višu potrošnju goriva. Ako je tlak u gumi prenizak, guma se čak može i pregrijati te nepovratno oštetiti. Ove vrste oštećenja nisu uvijek odmah vidljive, stoga tijekom vožnje mogu uzrokovati situacije opasne po život.

 Previsok tlak u gumama zbog nedovoljnog kontakta s površinom ceste također smanjuje udobnost u vožnji te sigurnost. Uz to, guma se više troši u sredini. Tlak u gumama trebate po mogućnosti provjeriti svakih 14 dana i najmanje jednom godišnje – i obavezno prije dugog putovanja. Nemojte zaboraviti provjeriti i tlak u rezervnoj gumi.

 Ako je moguće, tlak provjeravajte samo kada su gume hladne, tj. najmanje dva sata nakon vožnje ili nakon kratke i nježne vožnje. Ako ste već savladali kratku udaljenost, granica treba biti najmanje 0,3 bara viša od navedenog preporučenog tlaka. Tlak iz guma nikada nemojte ispuštati kada su gume tople, jer je potom tlak u gumama nakon hlađenja često niži od preporučenog. Tlak u gumama na istoj osovini uvijek mora biti jednak. Dakako, na svaki ventil morate postaviti čep ventila.

 Obavezno poštujte savjet proizvođača automobila o tlaku u gumama. Ako vam nije dostupan korisnički priručnik, preporučene tlakove u gumama možete pronaći na vratašcima čepa spremnika ili na unutarnjoj strani vrata vozača. Tlak u gumama također možete provjeriti kod jednog od naših ovlaštenih zastupnika ili putem programa za odabir gume at www.vredestein.com.

 

NAVODIMO PET GLAVNIH RAZLOGA ZA REDOVNE PROVJERE:

 

1. Puknuće

Moderne automobilske gume imaju brojne vrste zaštite od puknuća. Međutim, ako ipak dođe do puknuća, morate se brzo zaustaviti i zamijeniti gumu. Praznu gumu obavezno treba skinuti s naplatka i pregledati ima li dodatnih oštećenja. Ako gumu treba popraviti, to treba učiniti što prije kako ne bi došlo do dodatnih unutarnjih oštećenja. Budući da je osoba koja provodi ili odobrava popravke odgovorna za ishod, važno je popravke prepustiti certificiranim profesionalcima. Pri vožnji visokim brzinama nastaju velike sile, stoga ne preporučujemo popravljanje guma sa simbolima brzine W, Y i (Y).

2. Trošenje i zakonski minimum

Premda je minimalna zakonom dopuštena dubina gaznog sloja u Europi 1,6 mm, preporučujemo zamjenu pri najmanje 2 mm. Žljebovi gaznog sloja na gumi imaju indikator trošenja gaznog sloja (TWI). Ako je gazni sloj istrošen do tih indikatora, guma je dostigla minimalnu zakonom dopuštenu dubinu gaznog sloja.

Za zimske gume, uzevši u obzir vremenske uvjete, granica trošenja postavljena je na 4 mm. Zimske gume s dubinom gaznog sloja manjom od 4 mm u suštini prestaju biti zimske gume. U nekim državama to je i zakonski utvrđeno. Uz indikator TWI, zimske gume također imaju zimski indikator trošenja gaznog sloja (Winter Wear Indicator, WWI) s visinom od 4 mm koji prikazuje granicu za zimske uvjete.

3. Starost

Automobilske gume sastoje se od različitih gumenih komponenti od kojih je svaka podložna određenom starenju. Opseg starenja gume ovisi o različitim čimbenicima, poput broj prijeđenih kilometara tijekom godine, učestalost i trajanje korištenja (npr. dnevno ili nekoliko puta godišnje), brzina vožnje i redovitost provjere tlaka u gumama. Vremenski uvjeti, opterećenje gume (npr. uobičajeno ili maksimalno opterećenje) i način spremanja gume kada se ne koristi također su čimbenici koji utječu na starenje gume.

Zbog svih različitih čimbenika nemoguće je točno odrediti koliko godina ili koliko kilometara je moguće koristiti gumu. No što je guma starija, to je veća mogućnost da ju treba zamijeniti.

Kako biste gumi što više produljili vijek trajanja, uz samostalne mjesečne provjere preporučujemo povremene provjere kod specijalista za gume. Ako se nakon šest godina dubina gaznog sloja ne smanji do minimuma, preporučujemo najmanje jednom godišnje provesti pregled gume kod specijalista za gume.

Napomena: posebnu pažnju treba obratiti na gume montirane na vozila poput prikolica, karavana, vozila za kampiranje, prikolica za plovila i prikolica za prijevoz konja. Te gume koriste se samo povremeno, a tijekom korištenja neprestano su izložene maksimalnim opterećenjima pa stoga brže stare.

4. Oštećenje

Određeni vanjski čimbenici mogu oštetiti gume. U njih se ubrajaju oštri predmeti poput čavala i vijaka te rubnici i druge prepreke. Ako je noseća struktura gume vidljivo oštećena, gumu morate zamijeniti. Ako niste sigurni, zatražite procjenu gume kod specijalista za gume.

5. Neravnomjerno trošenje

Neravnomjerno ili nepravilno trošenje može imati brojne uzroke. Gazni sloj gume mora se trošiti ravnomjerno duž širine, od jednog do drugog ramena. Također se treba pravilno trošiti oko oboda gume. Ako se guma troši više na unutarnjem ili vanjskom ramenu, to ukazuje na problem s ovjesom automobila ili neporavnat trag. Ako se uzrok brzo otkrije i ukloni, gumu možete sačuvati. Neravnomjerno trošenje duž ukupnog opsega gaznog sloja može ukazivati na istrošene amortizere.

Uz kvarove, neke vrste automobila posebno su osjetljive na neravnomjerno trošenje. Automobili s pogonom na prednje kotače u pravilu su podložniji neravnomjernom trošenju na stražnjoj osovini, a automobili s pogonom na stražnje kotače trošenju na prednjoj osovini. Kako biste spriječili neravnomjerno trošenje oko opsega gaznog sloja gume, preporučujemo redovnu (približno svakih 7500 – 10.000 km) zamjenu prednjih guma sa stražnjima i obrnuto.

Vredestein

Primajte naše najnovije vijesti i ažuriranja